آخرین اخبار
19:33:15 - چهارشنبه 21 ژوئن 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماينده مردم سارى و مياندورود در مجلس خبر داد؛
تدوین برنامه‌ها در مازندران باید منطبق با خدمات بخش کشاورزی باشد
علی‌اصغر یوسف‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه مازندران در بخش کشاورزی است و این موضوع با توسعه استان ارتباط نزدیکی دارد. وی با بیان اینکه سیاست‌ها و برنامه‌ها در مازندران باید منطبق با سیاست‌ها و خدمات بخش کشاورزی باشد، چرا که نسبت به آمار و […]

علی‌اصغر یوسف‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه مازندران در بخش کشاورزی است و این موضوع با توسعه استان ارتباط نزدیکی دارد.

وی با بیان اینکه سیاست‌ها و برنامه‌ها در مازندران باید منطبق با سیاست‌ها و خدمات بخش کشاورزی باشد، چرا که نسبت به آمار و ارقام بخش کشاورزی مازندران در کشور قابل ملاحظه است، اضافه کرد: مازندران دارای ۱۵۰ هزار هکتار باغ که ۵٫۶ درصد و ۳۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی که ۳/۴ درصد از اراضی کشور را شامل می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان تولید محصولات باغی مازندران ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن که حدود ۱۱٫۵ درصد و تولیدات زراعی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن که ۳٫۳ درصد تولیدات کشور است.

این مسؤول یادآور شد: ۳۲۰ هزار نفر به‌عنوان بهره‌برداران بخش کشاورزی در مازندران فعالیت دارند که از این لحاظ رتبه دوم را در کشور دارد و این مهم نشان‌دهنده اهمیت بخش کشاورزی است.

#یوسف‌نژاد بیان کرد: محصولات زراعی مازندران بعد از استان‌های فارس، کرمان و خراسان رضوی رتبه چهارم و محصولات باغی رتبه دوم را بعد از استان فارس در کشور دارد.

وی تصریح کرد: میزان محصولات زراعی نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بود که باید به آن توجه شود چرا که زمینه رشد و پیشرفت استان را فراهم می‌کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مازندران با تولید حدود ۲ میلیون تن مرکبات رتبه نخست تولید این محصول را در کشور دارد، اضافه کرد: همچنین مازندران ۴۲ درصد برنج کشور را با بیش از یک میلیون تن تولید می‌کند که همه این موارد نشان می‌دهد باید در مورد بحث کشاورزی برنامه‌ریزی مؤثری صورت گیرد.

این مسؤول با تأکید بر اینکه مکانیزاسیون عامل تعیین‌کننده و اصلی است که به اقتصادی کردن بخش کشاورزی و افزایش توانمندی و بهره‌‌وری و استفاده مناسب از بذر و سموم می‌انجامد، خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های اثرگذار بخش کشاورزی مکانیزاسیون است اگر به دنبال تأمین امنیت غذایی هستیم باید به این مسأله به‌زراعی و مکانیزاسیون و استفاده از ابزار فناوری در بحث کشاورزی توجه شود، البته کارهای خوبی توسط جهاد کشاورزی صورت گرفته که ضرورت سیاست‌گذاری در بخش کشاورزی را نشان می‌دهد.

#یوسف‌نژاد یادآور شد: در بحث تجهیز، نوسازی ادوات کشاورزی تسهیلاتی پیش‌بینی کردیم که البته با استانداردها، ادوات، آبیاری تحت فشار باید خدمات شایسته‌ای صورت می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تلاش شده در مازندران بحث کشاورزی رونق بیشتری بگیرد تا افزایش درآمد عمومی کشاورزان را به دنبال داشته باشد، گفت: البته همه اینها به معنای افزایش توسعه استان بوده که در بخش‌های دیگر نیز به‌صورت غیرمستقیم اثرگذار است.