آخرین اخبار
18:43:59 - چهارشنبه 27 سپتامبر 2017
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یوسف‌نژاد نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس:
لابی‌گری در انتصاب مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها آفت عرصه ورزش/ گردش پست‌های مدیریتی میان افرادی خاص
نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس با تاکید براینکه سیاسی‌کاری در عرصه ورزش به وفور دیده می‌شود، لابی‌گری در انتصاب مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها را آفت عرصه ورزش دانست.

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد به عدم شایسته سالاری در انتصاب مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی، گفت: با توجه به مشکلات و نارضایتی‌هایی که در رابطه با انتصاب مدیران باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها وجود دارد به نظر می‌رسد وزیر ورزش باید با توجه بیشتر به جوانان در انتصابات مدیریتی، مانع از لابی‌گری در این حوزه شود چراکه این نوع انتصاب‌ها تاکنون آسیب‌های بسیاری را به حوزه ورزش تحمیل کرده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ورزش باید دقت و نظارت جامعی در انتخاب مدیران داشته باشد، ادامه داد: انتخاب‌ها باید از میان ورزشکاران، قهرمانان و داوران کارکشته و صدالبته مطلع و آگاه در حوزه‌های تخصصی صورت بگیرد.

وی با تاکید براینکه سیاسی‌کاری در عرصه ورزش به وفور دیده می‌شود، افزود: وزارت ورزش سیاست مشخصی برای به کارگیری افراد نخبه با ایده‌های جدید ندارد به همین دلیل شاهد چرخش یک سری افراد ثابت در بسیاری از پست‌های مدیریتی هستیم و این مسئله در ورزش‌هایی که اقتصاد قوی‌تری دارند بیشتر به چشم می‌آید.

یوسف‌نژاد با تاکید براینکه شاید افراد غیرمتخصص در راس فدراسیون‌ها بتوانند مقطعی اقدامات خوبی را انجام دهند اما تجربه نشان داده این افراد در دراز مدت موفق نیستند و با تصمیمات خود فدراسیون را از مسیر پیشرفت منحرف می‌کنند، اضافه کرد: انتظار است فدراسیون‌ها به ویژه در حساب و کتاب هزینه‌ها و اعتبارات دولت، اعزام‌ها، ‏اردوها و… قانونمند رفتار کنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس بیان کرد: رئیس فدراسیون و باشگاه ها باید پاسخگوی تمام موارد مربوط به فدراسیون و باشگاه خود در مقابل رسانه ها و مردم و مسئولان باشند./