آخرین اخبار
9:31:18 - چهارشنبه 17 ژانویه 2018
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در تشریح نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مطرح شد:
تغییر یک ردیف ۲۰۰میلیاردی از بودجه به نفع ایثارگران و معلولین / خبر خوش یوسف نژاد برای بیماران مبتلا به ام‌اس،اوتیسم و پروانه ای
گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت ، علی اصغر یوسف نژاد ، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ صبح امروز در نشست خبری به ارائه آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت . به گفته یوسف نژاد طبق برنامه ، امروز بررسی جداول و ردیف های بودجه به اتمام می رسد و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس […]

گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت ، علی اصغر یوسف نژاد ، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ صبح امروز در نشست خبری به ارائه آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت .

به گفته یوسف نژاد طبق برنامه ، امروز بررسی جداول و ردیف های بودجه به اتمام می رسد و بر اساس آیین نامه داخلی مجلس ، نمایندگان ۱۰ روز فرصت ارائه پیشنهادهای بودجه ای خود را دارند و بعد از ۱۰ روز لایحه بودجه در دستور کار مجلس قرار می گیرد و در هفته دوم بهمن ماه مجلس شورای اسلامی شروع به بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه می کند .

تغییر یک ردیف ۲۰۰میلیاردی از بودجه به نفع ایثارگران و معلولین

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ با بیان اینکه از مصوبات روز گذشته در خصوص ردیف های هزینه ای موسسات آموزشی و فرهنگی جدول ۱۷ بود که حذف شد و اعتبار آن ۲۰۰ میلیارد تومان بود ، گفت : ۸۰درصد این اعتبار به ایثارگران برای تسهیلات و ۲۰درصد دیگر در اختیار تسهیلات معلولین قرار گرفت .

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت مکلف شد برای حمایت از کشاورزان در غالب جبران بخشی از یارانه سود و کارمزد سود ، تسهیلات بانکی ، و کمک های بلاعوض ، پرداخت یارانه ها و سایر مشوق ها را از محل طرح های کمک های فنی‌اعتباری بخش کشاورزی و منابع طبیعی اختصاص دهد .

خبر خوش یوسف نژاد برای بیماران مبتلا به ام‌اس،اوتیسم و پروانه ای

وی افزود : در مصوبه ای دیگر دولت مکلف شد بخشی از داروهای بیماران ناباروری را مشمول بیمه سلامت قرار داده و بخشی از هزینه بیماران متابولیک، ام اس و بال‌پروانه ای و اوتیسم را همانند بیماران خاص محاسبه و پرداخت کند .

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ عنوان کرد : پرداخت های سازمانهای بیمه گر درمانی پایه باید برای خدمات سرپایی تخصصی حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از تحویل اسناد در شهرهای زیر ۱۰۰هزارنفر اجرایی شود و ارائه کنندگان خدمات در سطوح مختلف مناطق فوق در اولویت قرار گیرند

شرط و شروط بخشودگی جرائم بدهکاران بانکی در سال ۹۷

وی افزود : به منظور تشویق مشتریان بانک و تسویه مطالبات بانکها و موسسات مالی و اعتباری چنانچه مشتریان بدهی خود را تا پایان شهریورماه ۹۷ تسویه کنند ،بانکها مکلف هستند جرائم مربوطه را ببخشند .

یوسف نژاد گفت : کلیه احکام صادره ورشکستگی علیه بانکهای رسمی کشور که صادر شده ، یا استناد می شود در هر مرحله ای متوقف و برای رسیدگی هیاتی متشکل از عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، نماینده بانک مرکزی،نماینده داداستان کل کشور و نماینده دیوان عالی کشور تشکیل و تصمیم گرفته می شود ، حکم آنها لازم الاجراست .

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : بنیاد شهید و امور ایثارگران می تواند به تعداد ۴هزار و ۵۰۰فقره وام مسکن از محل سهمیه سال ۹۷ را برای ایثارگرانی که در سنوات قبل از این ، تسهیلات خود را استفاده کرده اند ، مجددا تخصیص دهد .

وی افزود : کلیه دستگاههای مشمول ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه و ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نیستند از سپرده گذاری کوتاه و بلندمدت خود نزد بانک سود دریافت کنند و حسابهای آنها که تحت هر عنوانی قبل از تصویب این قانون افتتاح شوند ، سود آنها به حسابهای اختصاصی آنها نزد دستگاه ، واریز وبه صورت ۱۰۰درصد تخصیص یافته بر اساس قانون محاسبات عمومی هزینه شود ، دیوان محاسبات مجاز به رسیدگی این حسابها است .

محدودیت برخی تعرفه ها و عوارض برای دستگاههای دولتی

یوسف نژاد گفت : دستگاههای موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و شورای اسلامی شهر و روستا مکلف هستند به گونه ای اقدام و نظارت کنند که در سال آینده ، تعرفه و عوارض بهای خدمات بهداشتی و درمانی، پزشکان ، مهندسان نظام مهندسی کشاورزی و ساختمانی،وکلا و کارشناسان دادگستری، نظام پزشکی و دامپزشکی ، غیر از موارد طرح در این قانون افزایش پیدا نکند ، افزایش هر گونه عوارض و بهای خدمات توسط دستگاههای فوق به هر نحو ممنوع است .

وی افزود : تعرفه و خدماتی که توسط بخش خصوصی به استثناء موارد فوق ارائه می شود ، مشمول این ممنوعیت نیست و تعرفه آنها مطابق تورم اعلامی سال ۹۶ قابل افزایش است .

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ ادامه داد : کلیه تصویب نامه ها ، بخش نامه ها ، دستورالعمل ها، تغییرات تشکیلاتی و ضرایب ، جداول حقوقی ، طبقه بندی مشاغل ، افزایش مبنای حقوق ، اعطای مجوز استخدام ، مصوبات هیات امنا ، و کلیه شوراهای گسترش عالی و فضای مجازی که متضمن بار مالی برای دولت باشد در صورتی قابل اجراست ، که بار مالی آنها در قانون بودجه کل کشور ، تصویب شده باشد ، هرگونه اقدام بر خلاف این حکم تعهدزا محسوب می شود .

گام ۵۰هزار میلیارد تومانی مجلس برای توسعه اشتغال

وی افزود : دولت مجاز است از محل طرح تملک دارایی های استانی و ملی ۲۰ درصد از اعتبار را در قالب کمک های فنی و اعتباری در اختیار بانکها به عنوان وجوه اداره شده قرار دهد تا صرف اشتغال شود ؛ مقدار حدودی آن ۱۰هزار میلیارد تومان است که به علاوه ۱۵هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی نزد بانکها به عنوان سپرده و ۳هزار میلیارد که از محل دیگر ، مهیا شده ، بانکها موظف هستند برابر این میزان آورده داشته باشند ، بنابراین ۵۰هزار میلیارد تومان برای بخش اشتغال در تبصره ۱۷ در نظر گرفته شده است .

یوسف نژاد در پایان خاطرنشان کرد : درآمد فروش برق نیروگاههای برقابی ، صرفا در توسعه و نگهداری آنها هزینه می شود ./