آخرین اخبار
16:38:38 - شنبه 22 اکتبر 2016
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
على اصغر يوسف نژاد عضو هيأت رئيسه مجلس شوراى اسلامى:
نمایندگان برای تحقق مطالبات مردم، دولت را در ترمیم کابینه کمک می کنند
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس برای تحقق مطالبات مردم و حفظ منافع عمومی ، دولت را در ترمیم کابینه کمک می کنند.

img_5689

 
علی اصغر یوسف نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود: ترمیم کابینه از مطالبات بر حق مردم و افکارعمومی از دولت بود که رئیس جمهوری نیز با این شناخت برای تحقق آن اقدام کرد.
وی ادامه داد: این کار دولت برای خدمات رسانی بهتر و پاسخگویی به مطالبات مردم و رای دهندگان بود که در حوزه فرهنگی، اجتماعی و آموزشی استارت خورد.
نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس اظهار داشت : شاید انتظار این بود که این کار در وهله اول در حوزه اقتصادی کلید می خورد، ولی دولت با شناختی که از کابینه دارد ، ترجیح داد که این کار را از حوزه های غیراقتصادی آغاز کند.
یوسف نژاد ترمیم کابینه دولت یازدهم را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود : ترمیم کابینه نه تنها از اختیارات رئیس قوه مجریه است ، بلکه به خاطر مسئولیتی که رئیس جمهوری در پاسخگوئی به ملت دارد ، یک تکلیف بوده است.
وی گفت : به طور قطع رئیس جمهوری با شناختی که از کابینه دارد ، باید افرادی را به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کند که بتوانند مطالبات مردم و انتظارات کابینه را برآورده کنند.
** پیشنهاد به دولت برای رایزنی با مجلس بر سر وزرای پیشنهادی
این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که از لحاظ قانونی دولت در معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس آزاد است ، گفت : با این وصف پیشنهاد می کنم دولت برای انتخاب افراد مجرب و دارای صلاحیت تخصصی و مدیریتی با نمایندگان هم مشورت داشته باشد.
یوسف نژاد افزود : مجلس شورای اسلامی با وجود این که به دنبال حمایت از دولت برای تامین منابع مورد نیاز و تسهیل در انجام وظایفش است ، ولی بر سر وزرای پیشنهادی به وظایف قانونی خود عمل می کند.
این نماینده عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت : دولت و مجلس شورای اسلامی باید به گونه ای برای ترمیم کابینه تصمیم بگیرند که مطالبات مردم محقق شود.
رئیس جمهوری اواخر هفته گذشته با هدف ترمیم کابینه ، با استعفای وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش موافقت کرد.