- افزایش ۴۹٫۸ درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۴۰۳ منطقی نیست
- یوسف نژاد چهره ای ماندگار و ملی برای ساری و میاندورود/نماینده ای که وکیل مردم بود
- جریمهی نوبیمهشدگان با مصوبهی مجلس/ به جای «افزایش سن و سابقه» دلایل بحران تامین اجتماعی را دریابید
- مراکز نظامی آمریکا در تیررس ماست/ ترور حاجقاسم سلیمانی بیجواب نمیماند
- حقوقهای تا سقف ۳ میلیون تومان در سال آینده از پرداخت مالیات معاف میشوند
- تکلیف مجلس برای اجرای قانون حق پخش تلویزیونی در سال ۹۹
- کمیسیون تلفیق رسالت خود را در مورد بودجه انجام میدهد
- پول زیاد و کثیف در انتخابات تعیینکننده است/ ممکن است خیلیها با پول به مجلس بیایند/ گاهی جناحبندیها و مسائل سیاسی در انتخابات دخیل است
- وجود مسائل غیر واقعی در لایحه بودجه سال ۹۹ وجود دارد/امکان تحقق ۱۹۰ هزار میلیارد تومان مالیات وجود ندارد
- یوسفنژاد: فراکسیون ورزش در راستای رفع دغدغه هواداران تیم ملی و استقلال از ابزار نظارتی خود استفاده میکند
- درباره استراماچونی کج سلیقگی شد/ استعداد تنظیم قرارداد با استانداردهای بین المللی را نداریم / تا زمانی که دلالها قرارداد تنظیم می کنند، باید شاهد این مشکلات باشیم
- یوسف نژاد: طرح شفافیت فعالیت های مالی نامزدها در انتخابات مجلس اجرایی می شود
- بودجه ۹۹ دارای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان کسری است/بیش از دو سوم بودجه ۹۹ به شرکت های دولتی تخصیص یافته، در حالی که سهم آنها در بخش درآمد های مالیاتی دولت ۳.۵ درصد است
- افزایش ۱۵درصدی حقوق در سال۹۹ کافی نیست/بزرگنمایی درآمدهای بودجه باعث کسری می شود
- دریای خزر برای تسهیل امور در مسائل اقتصادی و تجاری به کمک نیاز دارد
- فقط آقایان احمدی لاشکی و شریعت نژاد طرح را امضا کردند / ٨ دلیل برای خلاف بودن طرح مازندران غربی / این طرح جز دشمنی و اختلاف هیچ سرانجامی ندارد
- طرح تعطیلی پنجشنبه در استان ها به صحن علنی مجلس رفت/ ضرورت تسریع در ساخت نیروگاه زباله سوز ساری
- گزارش تصویری/بازدید علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود از دانشکده دندانپزشکی ساری
- ورود فراکسیون ورزش به بیاحترامی بحرینیها به سرود ملی ایران
- یوسفنژاد: استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری امکانپذیر نیست
- گزارش حضور و غیاب و میزان مشارکت یوسفنژاد در رای گیری های جلسات مجلس شورای اسلامی
- منطقه آزاد مازندران تا پایان سال ۹۸ به سرانجام میرسد
- مردم با انتقال آب خزر مخالفاند/ انتقال آب دریای خزر به دلایل کارشناسی، اجتماعی و مالی امکانپذیر نیست/ از تصمیمات محفلی دولت بیاطلاعیم/ حاضرم در این رابطه با هر مقامی در ایران، از آقای رئیسجمهور تا رئیس سازمان محیطزیست، مناظره کنم
- دانلود/لایحه مالیات بر ارزش افزوده
- پناهیان از فرآیند قانونگذاری اطلاع ندارد/ به دلیل نزدیکی انتخابات به مجلس حمله میشود
- عملکرد بنیاد مستضعفان تحسین برانگیز است
- انتقاد، زمینهای برای تضعیف دولت شده است/ مردم نمیتوانند صداهایشان را به دولت برسانند
- یوسف نژاد: بسته اقتصادی مهار تورم و نقدینگی در کنار حذف چهار صفر ارائه شود
- آماده سازی طرح آمایش سرزمینی ورزش ضروری است
- تصویب کلیات لایحه کمک به ساماندهی پسماندها
- سرخآبیها تا شهریورماه واگذار نشوند، برخورد میکنیم
- با تفکیک مازندران مخالفم
- آقای رئیس جمهور از فکر انتقال آب دریای خزر فارغ شوید+فیلم
- سطح بحرانهای فوتبال قابل قیاس با سالهای گذشته نیست
- ضرورت پوشش صندوق ضمانت و خدمات بیمه ای در صادرات
- یوسف نژاد: فقط ۵ شرکت حمل و نقل فعال در مازندران بین المللی است
- آخرین مصوبه کارگروه ویژه درباره افزایش حقوق کارمندان دولت
- تحلیل علیاصغر یوسفنژاد عضو هیأت رئیسه مجلس درباره رأی نیاوردن علی مطهری برای نایب رئیسی مجلس
- بهبود وضعیت ورزش در کشور ما مستلزم همکاری دستگاههای پایه همچون وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، ارتش، نیروهای نظامی و انتظامی و کارگری است که از ورزش دور هستند
- تحلیل عضو هیات رئیسه مجلس درباره تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت
- هیچ توجیهی در عدم اجرای قانون خصوصیسازی سرخآبیها قابل پذیرش نیست
- دخالت افراد سیاسی در ورزش سم به شمار میرود و باید حذف شود تا دمکراسی ورزشی در هیئتها اوج یابد/ بخش جوانان در وزارت ورزش بلاتکلیف مانده است
- منظمترین نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بشناسید
- تکلیف افزایش حقوق ۴۰۰ هزار تومانی مشخص شد
- بیانیه جمعی از نمایندگان در خصوص اقدام عاجل دولت برای کمک به شهرداریها جهت پرداخت حقوق و مزایای کارگران
- دولت تا شهریور ماه برای واگذاری استقلال و پرسپولیس فرصت دارد
- حداقل حقوق کارگری ۲ میلیون تومان باشد
- تذکر شفاهی علیاصغر یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایشقیمتها،بدعهدی خودروسازان و مشکل سهمیه آرد نانوایان
- با مصوبه تلفیق؛ حقوقهای تا ۲ میلیون و۷۵۰ هزار تومان از مالیات معاف میشوند
- اختصاص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی جهت تکمیل پروژههای مسکن مهر
نماینده مردم ساری و میاندرود با اشاره به اینکه لایحه بودجه مهمترین سند اقتصادی کشور محسوب میشود، اظهار داشت: بسیاری از ارقام بودجه نوعا غیرواقعی ترسیم شده است.
علی اصغر یوسف نژاد افزود: متاسفانه از 7 سال اخیر تا کنون ارایه لایحه بودجه کل کشور از سوی دولت به مجلس با تاخیر بوده است.
وی افزود: دولت در سالهای 85 تا 90 به ترتیب 40 روز، 46 روز، 32 روز، 53 روز، 49 روز، 75 روز و 57 روز در تسلیم لایحه بودجه سالانه به مجلس تاخیر داشته است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان داشت: این تاخیر سبب میشود تا مباحث کارشناسی به صورت واقعبینانه در بودجه بررسی نشود و بودجه با سرعت زیاد و دقت کمی تصویب شود.
یوسف نژاد با بیان اینکه لایحه پیشنهادی بودجه 91 دولت به مجلس دارای اشکالات و ایرادات اساسی است، تصریح کرد: این بودجه مغایر بسیاری از قوانین بالادستی نظیر اصل 44، قانون اساسی، هدفمندی یارانهها و قوانین جاری کشور بوده و در واقع بخشی از ایرادات بودجه سبب بیتوجهی به قوانین کشور شده است.
وی با بیان اینکه سهم عوارض دولتی بر مبنای بنزین 100 تومانی بسته شده است، تصریح کرد: این اقدام دولت مغایر قانون بوده چرا که آخرین تغییرات قیمت بنزین باید در بودجه گنجانده شود.
عضو کمیسیون تلفیق برنامه پنجم با بیان اینکه مالیات حاصل از تولید فرآوردههای نفتی نباید به حساب سازمان هدفمندی یارانهها واریز شود، بلکه باید این درآمد به حساب خزانه دولت واریز گردد گفت: این اقدام دولت مخالف اصل 52 و 53 قانون اساسی است.
نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه نقض قوانین بودجه ریزی و عدم رعایت قوانین از ایرادات دیگر لایحه پیشنهادی بودجه 91 دولت به مجلس است، افزود: این اقدام دولت سبب زیر سئوال رفتن قانون بودجه و محاسبات عمومی اصل 52 و 53 قانون اساسی شده است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه درآمدها و هزینهها به صورت آشکار در لایحه بودجه 91 مشخص نشده است، اذعان داشت: بسیاری از ارقام بودجهای در این لایحه نوعاً غیرواقعی است. به عنوان مثال برداشت از صندوق توسعه ملی باید منوط به اجازه کتبی هیئت امنا باشد در حالی که در لایحه پیشنهادی برداشت از صندوق توسعه ملی بدون اجازه هیئت امنا مجاز دانسته شده است.
یوسف نژاد با اشاره به اینکه افزایش قیمتهای حاملهای انرژی در لایحه بودجه 91 نامشخص است، یادآور شد: اشکال بعدی این لایحه این است که احکامی وجود دارد که انتشار اوراق مشارکت را برای دستگاه خاص مشخص کرده است. این در حالی است که انتشار اوراق مشارکت به مفهوم کسری بودجه است و دولت نمیتواند سقف بودجهای این اوراق مشارکت مشخص کند.
وی با اشاره به اینکه با افزایش نرخ ارز و دلار ادعا شده که با بودجه 91 میتوان به رشد 8 درصدی ناخالص ملی در سالهای برنامه پنجم برسیم، اظهار داشت: این مهم در حالی صورت می گیرد که رشد 8 درصدی با سرمایه گذاری کلان، توسعه زیرساختها و متناسب با شاخصهای کلان بودجه کشور محقق شود.
یوسف نژاد در عین حال از افزایش چشمگیر بودجه شرکتهای دولتی در لایحه بودجه سال 91 نسبت به سالهای گذشته ابراز نگرانی کرد و گفت: بودجه شرکتهای دولتی در سال 91 براساس لایحه پیشنهادی دولت 70 درصد افزایش یافته است و این بدین معنا است که کل بودجه سال 89 کشور که معادل 368 هزار میلیارد تومان بوده با بودجه 91 شرکتهای دولتی که معادل 365 هزار میلیارد تومان است برابری میکند.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: این اقدام دولت با سیاستهای نظام مبنی بر کوچک نشدن فضای دولتی و واگذاری تصدیها به بخش خصوصی مغایرت دارد چرا که افزایش بودجه سبب چاق شدن شرکتهای دولتی شده و به اقتصاد کشور ضربه میزند بنابراین دولت با افزایش بودجه شرکتهای دولتی عملاً بودجه را به حالت صوری درآورده و تا حدودی نظارت را از مجلس سلب کرده است.
وی بیان داشت: در صورتی که بودجه 365 هزار میلیارد تومانی شرکتهای دولتی در لایحه پیشنهادی سال 91به تصویب برسد، مجلس تنها کمتر از 150 هزار میلیارد تومان بودجه سالانه دولت را میتواند نظارت کند.
یوسف نژاد در ادامه با اشاره به اینکه افزایش بودجه شرکتها با شعار واگذاری و خصوصی سازی که کاهش تصدیگری را به دنبال داشته سازگاری ندارد و عملاً به یک شعار تبدیل میشود.
وی افزود: صادرات نفت با توجه به شرایط فعلی موضوع احتمالی بوده و با توجه به تحریم ها باید واقعبینانه عمل شود.
به گزارش مهر،نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی بودجه سال 91، 67 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز و میعانات گازی دیده شده است، اظهار داشت: با شرایط تحریمها دولت باید واقعبینانه تر عمل کند چرا که احتمال تحقق این درآمد ممکن است وجود نداشته باشد.